Ks. Tomasz Jochemczyk o Marii Kominek OPs

W 2007 r. ukazał się w „Nova et Vetera” i na różnych portalach internetowych wywiad z ks. Tomaszem Jochemczykiem, w którym opowiada o swojej drodze do kapłaństwa i o licznych przeszkodach, które się na niej pojawiały. W pewnym momencie mówi:

„Pojechałem do Warszawy. Z figurą Matki Bożej Fatimskiej, obrazem Piusa XII i mała walizką. W Warszawie znałem tylko siostry karmelitanki z Woli. Nikogo więcej. Nie miałem żadnego pomysłu. Wiedziałem tylko jedno – chcę być kapłanem! (…) Opatrzność nade mną czuwała. Siostry znały małżeństwo, które miało mieszkanie. Odremontowane, ładne. Miała w nim zamieszkać ich mama, ale nie chciała. Dali mi klucze. Mi – obcemu człowiekowi. Nie znali mnie przecież. Nie wiedzieli kim jestem. Wiedzieli tylko, że byłem u pallotynów. Ale to przecież nie oznaczało, że byłem kimś szczególnym. Ci państwo byli związani z dominikanami na Służewiu. Ja także zacząłem chodzić na Msze do dominikanów. Musze powiedzieć, że przygarnęli mnie z wielkim zawierzeniem. Tam poznałem szczególną osobę. Myślę, że dzięki niej jestem tutaj teraz. Jeden z ojców zaproponował mi, bym wstąpił do dominikanów, ale najpierw bym zapoznał się z ich Trzecim Zakonem Dominikańskim. Skierował mnie do Marii Kominek OPs, wówczas przełożonej Trzeciego Zakonu Dominikańskiego. To ona wprowadziła mnie w świat Trydentu. Opowiadała o Mszy, o soborze, o tym, jak to się stało, że teraz Mszy Wszechczasów praktycznie się nie sprawuje. A ja żarliwie chłonąłem te treści”.

Cały wywiad można znaleźć na: http://www.bibula.com/?p=58860

Ks. Tomasz będzie przemawiał na pogrzebie ś.p. Marii Kominek OPs (przez komórkę połączoną z megafonem).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Ks. Tomasz Jochemczyk o Marii Kominek OPs

  1. Błysk pisze:

    Chciałbym nawiązać z Księdzem kontakt. Byłem na pogrzebie śp. Kominek i słyszałem słowo księdza nagrane na komórkę. Z Bogiem.

Skomentuj

