Jan Paweł II i masoneria

Stanisław Papież prowadzi obecnie polemikę z całym światem dowodząc, że „słowa można powiedzieć nie są zdaniem twierdzącym”.

Jaka jest różnica pomiędzy stwierdzeniem „pan X jest homoseksualistą” a stwierdzeniem „można powiedzieć, że pan X jest homoseksualistą”?

Jaka jest różnica pomiędzy stwierdzeniem „pan X jest złodziejem” a stwierdzeniem „można powiedzieć, że pan X jest złodziejem”?

Jakby się czuł Stanisław Papież gdyby ktoś powiedział : „Można powiedzieć, że Stanisław Papież jest złodziejem”?

Wygłoszenie takiego zdania uznałby za insynuację i zapewne podał wypowiadającą je publicznie osobę do sądu.

W sądzie zapytałby: „Jakie ma Pan podstawy by publicznie wygłaszać takie zdania?”.

Te słowa „można powiedzieć” padły w zdaniu „Można powiedzieć, że Jan Paweł II był masonem”.

Oskarżenie kogoś, że jest masonem nawet, gdy to oskarżenie ma formę „można powiedzieć, że jest masonem”, to oskarżenie o wiele poważniejsze i stukrotnie bardziej obraźliwe niż oskarżenie typu „on jest złodziejem”. Powinien to rozumieć każdy katolik. Złodziej może być zbawiony, mason nie.
Nie ma żadnych dowodów na to, że Jan Paweł II był masonem.

Całkowicie nieprawomocne jest uznanie za wystarczającą podstawę do nazywania Jana Pawła II masonem tekstu: „Na pewno zauważając widoczne zasady, które bardzo cechowały jego posługę od czasu kiedy był biskupem i arcybiskupem w Krakowie, można powiedzieć, że Jan Paweł II był masonem. Te zasady to wolność religijna, ekumenizm i kolegialność, które również powtarzają te z masońskiej propagandy rewolucji francuskiej: wolność, równość i braterstwo. Podczas beatyfikacji Kwietniowych Męczenników Jan Paweł, jak zawsze, wspierał i bronił zasad rewolucji francuskiej, twierdząc, że ten historyczny ruch (rewolucja francuska) był zainspirowany uczuciami religijnymi (wolność, równość, braterstwo) i dążeniem do niezbędnych reform… Ponadto widząc go stale głoszącego prawa człowieka, niektórzy zauważyli jego poważną niechęć do nieuchronnych praw Boga, które powinno się głosić, jednocześnie i z większą siłą!”.

W tym tekście nie prezentuje się dowodów na to, że Jan Paweł II był masonem. To tylko przytoczenie słów wypowiadanych przez Papieża, i przypomnienie zjawisk, które akceptował.

Te słowa podobałyby się masonom. Wolność religijna, ekumenizm i kolegialność to coś dla masonów pozytywnego.

I cóż z tego?

Jakie wnioski z tego można wyciągnąć?

Możemy stawiać wiele hipotez i na różne sposoby to tłumaczyć, ale jeśli jesteśmy odpowiedzialni i stosujemy poprawną metodologię naukową nie możemy ani powiedzieć „Jan Paweł II był masonem” ani powiedzieć „Można powiedzieć, że Jan Paweł II był masonem”.

Możemy najwyżej powiedzieć: „Jan Paweł II przyjmował wartości i wypowiadał słowa, które zapewne podobały się masonom”.

Dlaczego to robił?

Nie wiem i nie mam żadnych podstaw, by z wielu możliwych hipotez wybrać jedną i ją lansować jako twierdzenie, a nawet jako hipotezę najbardziej prawdopodobną.

Jan Paweł II był papieżem, który „wychodził do świata”. Być może przyjął metodę, że w ramach tego wychodzenia czyni takie ukłony. Nie wiem.

Jan Paweł II był nieodrodnym dzieckiem Soboru Watykańskiego II. Może tak rozumiał jego wskazania. Nie wiem.

Dlaczego wbrew silnym naciskom beatyfikował i kanonizował Maksymiliana Maria Kolbe, który tak walczył z masonerią i beatyfikował Piusa IX, którego „ten świat” oskarżał o największe zło i ponadto o antysemityzm i łamanie praw człowieka, a masoni go nienawidzili?

Dlaczego powiedział publicznie: „Francjo, córko Kościoła gdzie jesteś”?. Dlaczego powiedział tak o najbardziej zmasonizowanym kraju?
Dlaczego mianował Ratzingera prefektem Kongregacji Doktryny wiary i nie pozwalał mu ustąpić ze stanowiska?

Dlaczego zatwierdził dokument tej Kongregacji utrzymujący, że wszystkie dokumenty Kościoła dotyczące masonerii są w mocy, a katolik, który do niej należy jest w stanie grzechu ciężkiego i nie może przystępować do Komunii Świętej?

Dlaczego powiedział: „Tylko Bóg, najwyższe Dobro, stanowi niewzruszoną podstawę i niezastąpiony warunek moralności, to znaczy przykazań, zwłaszcza przykazań negatywnych, które zabraniają, zawsze i w każdym przypadku, postępowania i czynów sprzecznych z osobową godnością każdego człowieka. Tak więc najwyższe Dobro i dobro moralne spotykają się w prawdzie: w prawdzie Boga Stwórcy i Odkupiciela oraz w prawdzie człowieka przez Niego stworzonego i odkupionego. Tylko na fundamencie tej prawdy można budować odnowione społeczeństwo i rozwiązać najbardziej złożone i poważne problemy, które nim wstrząsają, a przede wszystkim przezwyciężyć różne formy totalitaryzmu, aby otworzyć drogę wiodącą ku autentycznej wolności osoby”.?

Dlaczego powiedział: „Rewindykacja prawa do przerywania ciąży, dzieciobójstwa i eutanazji oraz prawne jego uznanie jest równoznaczne z przyjęciem wynaturzonej i nikczemnej wizji ludzkiej wolności: z uznaniem jej za absolutną władzę nad innymi i przeciw innym. To jednak oznacza śmierć prawdziwej wolności: „Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Każdy, kto popełnia grzech, jest niewolnikiem grzechu” (J 8, 34)”?

Dlaczego powiedział: „Jedną z przyczyn gaśnięcia nadziei jest dążenie do narzucenia antropologii bez Boga i bez Chrystusa. Taki typ myślenia doprowadził do tego, że uważa się człowieka za «absolutne centrum rzeczywistości, każąc mu w ten sposób wbrew naturze rzeczy zająć miejsce Boga, zapominając o tym, że to nie człowiek czyni Boga, ale Bóg czyni człowieka. Zapomnienie o Bogu doprowadziło do porzucenia człowieka» i dlatego «nie należy się dziwić, jeśli w tym kontekście otworzyła się rozległa przestrzeń dla swobodnego rozwoju nihilizmu na polu filozofii, relatywizmu na polu teorii poznania i moralności, pragmatyzmu i nawet cynicznego hedonizmu w strukturze życia codziennego». Europejska kultura sprawia wrażenie «milczącej apostazji» człowieka sytego, który żyje tak, jakby Bóg nie istniał”?

Takich pytań można by postawić bardzo dużo.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Historia, Kościół. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s