Chabad Lubawicz, kabała, masoneria

Od kilku lat PiS brata się coraz bardziej z Chabad Lubawicz. Następują coraz częściej spotkania na szczycie, różne „okrągłe stoły”, konsultacje. Ostatnio najbardziej intensywne są spotkania Morawieckeigo z rabinami Cvhabad Lubawicz. Warto zatem wiedzieć, jaką doktrynę reprezentuje ta organizacja i jakie są jej cele. Tekst jest długi, ale dzięki temu wprowadza nas w całą ważną dla nas problematykę. Są to fragmenty jednego z rozdziałów książki pt. „Masoneria polska 2018. Wojna demonów” (przypisy, znajdujące się w książce tu zostały usunięte).

Książkę można zamawiać pod numerem telefonu: 601-519-847

W styczniu 2010 r. ukazał się na portalu Fronda.pl wywiad przeprowadzony przez Tomasza Terlikowskiego z rabinem Ber Stamblerem pt. „Rabin Ber Stambler: Wszystko, co mnie spotyka, pochodzi od Boga”. Po jego przeczytaniu przeciętny czytelnik będzie pewny, że był to wywiad przeprowadzony z reprezentantem „klasycznego” judaizmu. Stambler prezentuje podstawowe zasady judaizmu. Mówi też, że opuści Polskę i pojedzie do Izraela dopiero wtedy gdy, pojawi się Mesjasz. Obaj Panowie mówią o judaizmie i chasydyzmie. Stambler przedstawia się jako reprezentant chasydyzmu.

1. Co to jest chasydyzm?

W haśle „Kabała” zamieszczonym w „Polskim Słowniku Judaistycznym” czytamy: „W XVII w. Polska stała się terenem ekspansji ruchu sabataistycznego, który należy uznać za gorzką lecz znaczącą próbę realizacji kabalistycznej idei ekumenicznej (…). W XVIII w. tu właśnie rozwinęła się fascynująca odmiana k., zwana chasydyzmem, dzięki której idee k. przekształcone i twórczo rozwijane przetrwały do dziś”.
Prekursorem był tu Elizabeth Cewi – kabalista, który miał liczne kontakty z islamskim odpowiednikiem kabały – sufizmem. Przez kabalistów, między innymi Natana z Gazy, został uznany za Mesjasza. Tym samym część środowisk żydowskich uznało, że „przestaje obowiązywać prawo żydowskie, a jedynym prawodawcą staje się Mesjasz”. Cewi zaczął „ostentacyjnie łamać prawo żydowskie”.
Nauki Cewiego zapoczątkowały sabataizm, który odrzucał prawo judaistyczne i nakazywał studiować kabałę, szczególnie „Księgę Blasku” („Zohar”) i wypełniać jej wskazania.
W tym momencie wśród polskich Żydów pojawił się Israel Baal Szem Tow, nazywany też, w skrócie, BeSzT, jeden z twórców chasydyzmu, który nakazał pominięcie rabinów w kontakcie z Bogiem i w interpretacji pism, zalecał kabałę, głosił panteizm, odrzucał umartwienie i ascezę, i nakazał chwalić Boga śpiewem i tańcem. Zalecał również modlitwę „ekstatyczną”, która ma prowadzić do „stanu radosnego uniesienia i zachwytu” (podobną do tej, która pojawia się we wspólnotach katolickich charyzmatyków).
W XVIII w. chasydyzm zaczął się w Polsce gwałtownie rozwijać, co doprowadziło do ostrego konfliktu z ortodoksyjnym judaizmem. Rabini polscy wielokrotnie obkładali chasydyzm klątwami (1772, 1781, 1785 i 1796). Wyznawcy judaizmu rozpędzali zgromadzenia chasydów, palili ich pisma i zamykali ich domy modlitwy. Niewiele to pomogło. Chasydyzm rósł w Polsce w siłę. Szczególny jego rozwój spowodował Szneor Zalman ben Baruch. Jego działania spowodowały, że z ruchu chasydzkiego wyłonił się jego bardziej jeszcze radykalny (bardziej kabalistyczny) odłam zwany Chabadem.
Więcej

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Masoneria polska 2018. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s